17 januar 2010

Ikke bare scrapping..

Som dere vet er scrapping nytt for meg...

Men håndarbeid, forming eller hva nå enn man skal kalle det er allikevel ikke helt nytt for meg, jeg har bare jobbet mer med andre materialer enn papir. En relativt lang periode holdt jeg på med symaskinen og/eller håndsøm og sydde vendbare MeiTai'er med formsydde hetter, barnekjoler (ensidig og vendbar), kostymer i tillegg til at jeg har strikket diverse småting som tøfler etter blånisse/månetoppen -oppskrift, luer, votter osv.

I år er jeg så heldig at jeg tar en årsenhet med kunst og håndverk på høyskolenivå. Der har jeg fått jobbet med et annet materiale som også er nytt for meg; leire. Der har jeg laget skulptur (reptil) og en stor, selvvalgt krukke-form.. Har også fått prøve meg på dreiing og plateteknikk, og har laget ett fat, noen småkrukker og skåler, lysestaker osv.. Kommer nok til å jobbe mer med leire i årene fremover! Videre har jeg også jobbet i tre, men har ikke noen bilder av det jeg har laget der; en tredelt skålesett med tilhørende serveringsfat, og så sverd og skjold til guttungen som en liten pause-oppgave for variasjonens del ;o)

Har jobbet pittelitt i tre tidligere, og lagde da en etasjeseng sammen med min mann - som jeg sydde lianer til som jeg hang opp på innsiden av den øverste sengen, slik at den underste sengen ble en jungelhule som vår sønn storkoste seg i på dagtid såvell som når han skulle legge seg :o) Med tekniske veiledning og hjelp fra min far, laget jeg også en gyngeelefant i tre til min datters ettårsdag, og hun er storfornøyd (spesielt nå som hun har lært seg å klatre opp på den på egenhånd :oD

Jeg har laget en liten bildeserie for å vise dere litt som jeg liker å holder på med utenom scrappingen, av stort og smått, for dere som er interessert... Den finner du øverst i sidebaren til høyre :o) Blir som alltid selvsagt glad for kommentarer.

Klem

1 kommentar:

  1. Skal si du er allsidig!
    Så mye flott!
    Gleder meg til å se mer fra deg. :)

    Solvor

    SvarSlett

Da blir jeg glad! :oD