16 januar 2010

Kunst på veggene

MÅ bare vise dere :o)
Snublet tilfeldigvis fordi en kunstbutikk med opphørssalg i dag: 70% på hele butikken!

Endte med at jeg kjøpte meg tre kunstplakater som jeg er veldig fornøyd med..
Først og fremst kjøpte jeg et bilde av Salvador Dalí, en kunstner som både jeg og mannen er fascinerte av.. Har to plakater av han i glass og ramme i leiligheten fra før, men i dag ble denne med oss hjem:


Dette er mye lysere enn de to vi har fra før. Vet ikke ennå hvor det skal plasseres, men om halvannet år har vi uansett et hus med flere og større vegger, så på ett eller annet tidspunkt skal det nok få en verdig plass å henge :o) Dalí sine kunstverk i denne sjangeren er muligens for spesielt interesserte (?), men som sagt lar i alle fall jeg og mannen oss fascinere av hans bilder :o) Verdt å google bildene hans altså! ;o)

Eller kjøpte jeg også Edvard Munsh sine to mest berømte malerier i plakatform.
Ja, du kan umulig ha gjettet feil:

Madonna

og selvsagt

                            Skrik

Disse to siste plakatene ble i hovedsak kjøpt med tanke på at de gjerne kommer til nytte i mitt arbeide med kunst og håndverk som skolefag, men også fordi det er kjekt å ha "kopi" av to så kjente malerier av Norges mest kjente maler på veggene hjemme :o)

Og det beste av alt - for under 300,- fikk jeg plakater som i utgangspunktet kostet nærmere 1500,-!
Gjett om jeg er fornøyd med kuppet mitt da!? :oD *stråler som en sol*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Da blir jeg glad! :oD